Thursday 17 September 2015

Childhood Moment!

18 SEPTEMBER 2015, JUMAAT, 11:13 A.M.

Setelah sekian lama aku tinggalkan dunia blogger ni, akhirnya aku kembali sebab dah xde ape nak buat.  Ok harini aku ingin share kenangan kenangan dulu.  Masih tersemat kuat dalam ingatan ku zaman ku dahulu kala, bangun pagi dah ade kawan yang tunggu luar pintu rumah ajak main, Mak aku dulu sangat garang tapi aku tetap jugak degil, dah macam macam hukuman aku rase tapi semua tu langsung aku x kisah sebab yang ada dalam fikiran nak main je.  Zaman aku dulu memang rare macam macam dah aku maen, tapi yang paling takleh lupa, dulu aku pernah jatuh daripada pagar kubur, sebab hilang imbangan badan, jatuh pulaak atas pokok berduri, balik meraung kat umah, memang cari nahas la, mak aku bukan nak kesiankan aku, ditambahnya lagi sakit aku ni, aishhhh, lepas pada tu aku terus gayat dengan tempat tinggi aku dah x leh duduk kat tempat tinggi sebab aku akan kenangkan peristwa tu.  Dulu memang best, kawan kawan pon best maen dari pagi sampai ke petang, kalau maghrib x sampai rumah, memang kene duk luar, tapi tu semua dah jadi kenangan, dulu mane nak fikir pasal cinta cinta ni, maksud cinta pon aku tak tahu, hehehe, tapi dah bile makin besar ni, dah malu la nak buat perangai macam dulu, kawan kawan mase zaman maen dulu pon dah besar besar, dah ade life sendiri,  Dulu aku langsung tak sangka kehidupan aku akan jadi macam sekarang, dapat sambung belajar, sebab aku dulu nak kata pandai tak la sangat, tapi boleh la, cukup cukup makan, mase UPSR dapat 3A 2B je, zaman PMR 1A 7B, SPM biar la rahsia, tapi aku besyukur dengan apa yang aku ada, dapat sambung belajar dalam jurusan office management di Uitm, bagi aku kehidupan aku sekarang dah cukup memadai, ade family kawan kawan di belakang pon dah cukup bahagia , x perlukan wang ringgit untuk aku mencari kebahagiaan di dunia ni, cukuplah dengan rase kasih sayang dari semua pihak hidup yang tidak diebani masalah masalh besar, tapi kadang kala aku sangat merindui zaman kanak kanak ku dimana tidak perlu fikir apa apa masalah pon, yang hanya ada dalam kotak fikiran ialah BERMAIN, jadi akan aku kongsikan di dalam laman aku sendiri kehidupan aku dulu di post seterusnya, bye

xoxo

No comments:

Post a Comment