Thursday 17 September 2015

My Kind Of Friday

17 SEPTEMBER, 2015 8:00 A.M.

Hello everyone, semenjak aku menyambung pengajian ku di Uitm ni pelbagai ragam dan cara manusia telah aku jumpa, perkara perkara seperti ni la yang melatih diri aku makin tabah dan semangat dalam dunia ni.  Harini ialah hujung minggu paling best sebab aku dapat nikmati sisa sisa hujung minggu aku di rumah sendiri, rumah adalah tempat paling best untuk aku hilangkan stress stress pembelajaranku, tapi dalam aku tengah nikmati pon, kene pegang buku jugak sebab esok aku akan menghadapi exam pertama ku sebelum cuti semester, so pagi pagi lagi aku dah kena gerak balik ke kampus, tapi next week aku akan balik lagi al maklumla khamis nak raya haji dah, tak sabar rasanya nak raye, dapat berkumpul adik beradik sendiri makan kuih raye, pergi tengok orang sembelih lembu.  Ya Allah, terkenang kenang zaman kecil ku, kalau dulu hari raya la hari yang paling ditunggu tunggu, kawan kawan datang rumah ajak pegi beraya, curi kuih raya, kalau rumah yang aku pergi beraya dapat 50 sen mesti kene cop kedekut dengan kawan kawan sendiri,hehe, tapi zaman dulu dan sekarang dah banyak berubah, dulu zaman x moden macam sekarang, jarang sekali nak jumpe budak budak macam zaman aku dulu, hmmm semenjak meningkat dewasa, baru aku tahu, zaman dulu dulu tu lah zaman paling legend, zaman dulu mane kenal handphone, kalau handphone pon yang mampu aku pegang buih sabun tu, mak aku belikan, tu pon dah dapat cari point nak bangga depan kawan kawan, sungguh aku rindu kenangan dulu ku, bangun pagi pagi siap siap nak pergi sekolah, mak ikatkan rambut, pastu kawan datang, pergi sekolah sama sama, bawak bekal share ramai ramai.  time rehat pegi maen sampai kotor baju sekolah,kasut sekolah, mak selalu marah, hehe, balik je sekolah terus siap siap nak pergi maen, habis tempat aku dah redah, mandi paya, maen polis entry, dulu tak kesah kawan dengan sape sape pon, xde nak terase hati ke ape, sebab dalam fikiran ni asyik duk ingat nak maen je, muke pon dah macam orang asli, tapi kawan kawan ku sekarang semuanya ade kehidupan sendiri dan berjaya semuanya, jangan ingat kiteorang kaki maen x boleh berjaya tau, majoriti kawan kawan zaman aku dulu dapat sambung belajar di universiti, aku bangga dengan kehidupan mereka, mana yang dah bercinta, bertunang, oooh sungguh bahagia, dan setiap kali aku cuti semester akan aku jemput mereka semua datang melepak ke rumahku x pon kiteorang akan keluar, kalau dah cukup geng, mulalah cerita zaman zaman dulu, pastu mau bergegar meja makan, ye lah , dulu zaman batu sekarang terlampau moden, budak darjah satu pon dah pandai bercinta ade phone, phone pon lagi canggih dari aku, bukan macam aku dulu, yang ade dalam kotak fikiran pon main je, kene pukul dah biase dalam hidup aku, tapi tu lah kenangan....

xoxo

No comments:

Post a Comment